Při tvorbě webových stránek jde o komplexní proces, který tvoří několik činností. Od průzkumu trhu, přes grafický design, programování webu, tvorbu textů až po samotné spuštění webové stránky. Přečtěte si následujících 5 věcí, které jsou při tvorbě webové stránky pro nás velmi důležité, a proto na ně vždy přihlížíme.
Analýza klíčových slov a stanovení cílů
Lidé hledají přes vyhledávače různé výrazy, které jim pomáhají najít to, co hledají. Pomocí analýzy klíčových slov najdeme fráze, které jsou opakovaně vyhledávané a souvisí s vaším zaměřením, díky čemuž zjistíme, přes která klíčová slova se návštěvníci dostanou na vaši webovou stránku.
Před samotnou tvorbou webu je nejdůležitější ujasnit si principy a hodnoty společnosti, které pomáhají k analýze klíčových slov. Je nutné zaměřit se na to, jaké má firma vize do budoucnosti a také jaký je její příběh. Následně je třeba určit cíle, na základě kterých budeme tvořit váš web pro kvalitní sortu klientů.
Analýza klíčových slov je důležitou prioritou pro úspěch webu od které se následně odvíjí optimalizace pro vyhledávače.
Optimalizace pro vyhledávače (SEO)
Díky SEO optimalizaci dostaneme vaši webovou stránku snadněji mezi vrchní výsledky vyhledávání. Při současné míře konkurence ve vyhledávání je co nejlepší optimalizace pro vyhledávače nutností.
Pro SEO optimalizaci „vylaďujeme“ nejen texty na stránkách. Jde o komplexnější proces. Co je pro optimalizaci důležité a na co se zaměřujeme?
- Rychlost načítání;
- bezpečnost stránek;
- popisky fotek a produktů;
- obrázky;
- optimalizace textů;
- správné nadpisy, titulky;
- technické nastavení SEO;
- a mnoho dalšího…
—> O tvorbě optimalizovaného obsahu se dozvíte více v článku Správná tvorba optimalizovaného obsahu webové stránky
—> Jak psát články pro SEO, a děláme to tak i my, si můžete přečíst zde: SEO – Jak psát články, aby byly čitelné, a optimalizované pro vyhledávače
Copywriting
Správná tvorba textů na webové stránce je základem zmiňované optimalizace pro vyhledávače a také samotné tvorby webové stránky. Proto je důležité psát texty nejen zajímavé, ale i gramaticky správné spolu s využitím vhodných klíčových slov. Součástí copywritingu je příprava textů v souladu s analýzou vaší cílovky a jejich optimalizace pro vyhledávače pomocí klíčových slov, správné hierarchie nadpisů atd.
Více o tom, co všechno by měl obsahovat každý článek si přečtěte v článku Náležitosti, které by měl obsahovat každý článek.
Přístupnost webové stránky
Nezapomínejte, že na vaší webové stránce se čtenář musí co nejjednodušeji orientovat. Navíc si dnes již přes 67 % uživatelů prohlíží internet z mobilu nebo tabletu. Pokud uživatel nenajde to, co hledá, stránka je pro něj příliš komplikovaná, vyskakují na něj různá okna, nebo je přehlcena reklamou, okamžitě odchází a vám tak zvyšuje míru opuštění stránky, čímž se také zhoršuje SEO.
Proto tvoříme stránky tak, aby splňovaly potřebná kritéria. Je pro nás důležité, aby vaše webová stránka byla rezponzívní a co nejvíce přístupná pro všechny uživatele.
Co jsou to přístupné stránky a nejčastější problémy webů sepsala naše kolegyně Mishka v článku Přístupný web je výhodný pro všechny.
Jak jsme v přístupnosti pomohli? Přečtěte si naše případové studie:
—> I velká škola se spoustou aktivit může mít přehledný web
Marketing
Pokud chcete opravdu výkonnou webovou stránku, která přináší výsledky, samotná optimalizace SEO nestačí. Při tvorbě webové stránky si promyslete, jakým způsobem budete vaši stránku prezentovat ostatním. Budete psát blog? Nabízet různé akce, či výhody? Jakým způsobem zakomponujete na webu recenze? Tomu následně přizpůsobíme i tvorbu a design stránky. Po jejím spuštění je také důležité investovat do samotného marketingu, jako například PPC kampaně, či prezentace na sociálních sítích, s čím vám také rádi pomůžeme.
Jak se připravit na marketing si můžete přečíst v článku Připravte se pořádně na marketing.
Pokud chcete, aby vaše webová stránka byla výkonná a přinášela vám zákazníky, neváhejte nás kontaktovat, rádi vám pomůžeme.