Nevíte, co znamenají pojmy, uplatňované při psaní článku?
- Nadpis (H1);
- perex;
- úvod;
- podnadpisy (H2, H3 a další);
- hlavní obsah;
- závěr;
- meta description,
pak v tomto článku naleznete odpovědi, včetně umístění kategorií a správného plnění obsahu.
Nadpis
- Nadpis by měl být dlouhý minimálně o 50 znacích ale optimální délkou je 70 znaků.
- V nadpisu se pokuste umístit klíčové slovo na první pozici.
- Nadpis by měl obsahovat sloveso pro větší důraznost článku. To, by mělo být obsaženo v jednom z prvních 5 slov.
Perex
- Perex je úvodním odstavcem pro celý článek. Zde se ptáme na otázky, kdo, kdy, kde a proč.
- Perex je ztučněný text na začátku článku. Optimální délkou pro perex je 1-4 řádky.
- V perexu by mělo být uvedené o čem článek je, ale neměl by se opakovat nadpis článku.
Úvodní odstavec
Na perex, navazujeme plynule úvodním odstavcem. Optimální délkou pro úvodní odstavec je 1-4 řádky ale bohatě postačuje i jeden řádek.
H2, H3 a další
Podnadpisy nám pomáhají k přehlednosti článku, využívejte a komponujte klíčová slova i v tomto případě. Dbejte na řádné řazení jednotlivých podnadpisů. Pokud podnadpisy nemají řád, článek je rázem pro čtenáře nepoužitelný, zavře web a odchází.
U H2 a dalších, již nemusíte psát, tak dlouhé nadpisy, jako je tomu u hlavního nadpisu, postačuje pár znaků.
Obsah
Jak napsat čitelný a optimalizovaný článek, který je vhodný pro čtenáře a ideální pro vyhledávače, jsme pro vás napsali minule, můžete si ho přečíst.
Ve zkratce, ideální délkou pro odstavce je 1,5-5 řádků, ale je dobré nepsat každý odstavec stejně dlouhý, aby čtenáři nepřipadal text jednolitý.
Závěr
K závěru se váže CTA neboli CALL TO ACTION, je to fráze, která vyzývá čtenáře k akci.
Jako CTA můžete využít věty typu:
- Pokud se vám článek líbil, zanechte nám komentář, jak se vám náš nový produkt líbí.
- Pakliže máte více dotazů, neváhejte nás kontaktovat přes kontaktní formulář.
- Líbí se vám náš nový produkt? Kdykoliv nás můžete kontaktovat s dalšími otázkami.
Závěr by nikdy neměl opakovat informace, které již byly zmíněné v článku!
Meta description
Je obdoba perexu, ale je to odstavec, který se objeví pod vaším linkem ve výsledku vyhledávače. První se zobrazí meta title a pod ním se zobrazuje odstavec, ve kterém máte uvést informace o článku s dostačujícím apelem.
Pozor si dávejte především na obsahový text descriptionů, aby se vám neopakovala stejná slovesa a stejné apely.
Meta description by měl být o délce 140-160 znaků.
Uvádějte zdroje
Pokud se inspirujete na jiných webových stránkách nebo v knize, vždy označte zdroj, ze kterého jste čerpali. Pakliže tak neučiníte, hrozí vám pokuta za porušení autorských práv.
Zmiňte své, i externí linky
V textu je ideální uvést takzvané prolinkování, kdy alespoň jeden link vede navaše stránky. Může se jednat o výzvu k nákupu nebo o přesměrování na jiný článek. Stejným způsobem zakomponujte do textu i externí odkaz ale nikdy to netlačte silou! Pokud to nejde, je lepší nechat text jak je, než ho komolit.
Obrázky
U článků by neměly chybět ani obrázky, díky kterým váš text oživíte a dodáte mu duši. Obrázek si dnes můžete zdarma stáhnout ve free photo bance nebo pořídit vlastní fotografie. Vždy je lepší umisťovat vlastní fotografie!
K obrázkům se pojí vlastnost ALT atributů, které slouží jako popis fotky v situaci, kdy se čtenáři fotka nezobrazí. Je proto důležité kvalitně fotky popsat. Například: „Bílý notes s poznámkami, na kterém je položené modré pero. Na stole je modrá kaňka od inkoustu.” Tato věta, je jako popis dostačující, pakliže vaším klíčovým slovem je slovo inkoust.
Nezapomínejte, že i do ALT atributů je vhodné klíčové slovo umístit, pokud se pojí s danou fotografií.
Tip na závěr
Nepoužívejte podtržená slova – pokud chcete v článku použít podtržené slovo, či větu, působí to jako odkaz, na který může chtít čtenář kliknout ale nic se mu nezobrazí. Na stejném principu funguje i modrá barva písma!
Jestli stále váháte a nejste si jistí, vyhledejte osobu, která se tomuto věnuje a pomůže vám s tvorbou.