Jak zvýšit online prodeje? Část 2.

Prezentujte se a zvyšte online prodeje

Zvýšit online prodeje můžete samozřejmě jedině tak, že o vás budou vaši zákazníci vědět. Jak však co nejlépe dosáhnout, aby vás klienti poznali a abyste se odlišili od konkurence? Základem je příprava na marketing.

Odlišení se od konkurence a zvýšení online prodejů dosáhnete různými způsoby. My za nejdůležitější při zvyšování online prodejů pokládáme tato tři odvětví, kterým se postupně věnujeme v sérii článků:

  1. Využijte marketing správným způsobem
  2. Nechte svou internetovou stránku mluvit za vás
  3. Podpořte prodej pomocí správného používání nástrojů elektronického obchodu

Samozřejmě pokud chcete aby váš online prodej prosperoval, je velmi důležité spojit pro zvýšení online prodeje každou z těchto částí. V této části se dozvíte informace související se správným prezentováním se pro zvýšení vašich online prodejů.

Důležitost sociálních sítí

V tom, abyste se vašim zákazníkům dostali do povědomí a vybudovali si jejich důvěru, hraje podstatnou roli vaše prezentování se a image, kterou vaší značce vytváříte. Díky správné prezentaci vytvoříte u vašich zákazníků pocit důvěry k vaší značce. Sociální sítě jsou v dnešní době výborným prostředkem, jak zvýšit svůj prodej online.

Sociální sítě
Sociální sítě

Zvýšení online prodeje přes sociální sítě můžete podpořit několika způsoby, jako například

  • pravidelnost – přidávejte příspěvky pravidelně, aby o vás zákazníci získali informace 
  • soutěže – zorganizujte zajímavé soutěže, které zvýší povědomí o vás
  • výzva k akci – aktivizujte sledující, aby vám napsali svůj názor, udělali nějakou aktivitu nebo sdíleli příspěvek
  • komunikace – snažte se reagovat na vaše sledující, ukážete jim, že jste k dispozici a mohou se na vás spolehnout

Interakce s vašimi klienty přes sociální sítě, na kterých jim budete sdílet zajímavé informace a dostatečně s nimi komunikovat, vám s vašimi klienty vytváří vztahy, které budou udržitelné a dlouhodobé. Dokonce, když je dostatečně zaujme váš obsah, budou sdílet dále mezi další potenciální zákazníky.

Význam emocí v online marketingu

Využití emocí ve vašem marketingu zajistí, že

  • Zákazník si jednoduše a rychle zapamatuje to, co mu chcete reklamou sdělit,
  • produkt, který v něm vyvolá silnou emoci, si produkt zapamatuje déle,
  • pozor, s množstvím emocí můžete ztratit důvěru zákazníka.

K tomu abyste uspěli, je třeba si formulovat, jaká emoce se k vaší značce hodí, přes jaké emoce budete prezentovat své produkty a služby, a ty následně propagovat, aby si je klienti s vámi spojili.

kočička na posteli
kočička

V marketingu se často využívají například tyto emoce

  • láska
  • strach
  • soucit
  • ekologické cítění
  • spravedlnost

Emoce jako součást marketingu pro zvýšení online prodejů jsou důležitým prvkem pro vybudování si své vlastní image na konkurenčním trhu. Množství informací, s nimiž se vaši potenciální zákazníci každodenně setkávají, vede k jejich informačnímu zatížení. Právě zaměření na emocionální sféru vašeho marketingu může vést k vašemu odlišení se a přinese vám konkurenční výhodu.

Důležitost internetové stránky pro online marketing

Ve většině případů se váš klient v online prostředí jako první setkává právě s vaší internetovou stránkou. Ta o vás dokáže říci nejvíce. Vyjadřuje vaši celkovou image, také to, jak myslíte na zákazníka v souvislosti s přehledností stránky, obsahuje také různé reference a informace o vašich produktech a službách. Dá se říci, že internetová stránka prodává za vás, a proto je třeba jí věnovat podstatnou pozornost.

Statista uvádí, že

  • V současné době přes 50 % uživatelů, navštěvuje web z mobilních zařízení,
  • v roce 2015 jich bylo jen 31,16 %,
  • předpokládá se, že do roku 2024 se tento počet až pětinásobně zvýší.

Téměř 6 z 10 nakupujících uvádí, že důležitým faktorem pro rozhodnutí nakoupit je pro ně právě to, zda je web přizpůsoben mobilu. [1]

Proto je velmi důležité přihlížet k tomu, aby vaše inetrnetová stránka byla responzivní, čili přizpůsobovala se různým typům zařízení. Optimalizujte rozložení jednotlivých prvků na vaší stránce tak, aby byla bezproblémově ovladatelná. Nejvhodnějším řešením internetové stránky je takzvaná „přístupná stránka“. Taková stránka je přizpůsobena pro všechny uživatele bez ohledu na jejich věk nebo znevýhodnění.

Důležité je, aby vaše stránka splňovala tyto vlastnosti

  • responzivnost
  • přehlednost
  • jednoduchost
  • přístupnost
  • rychlost

Kromě toho však musí stránka zaručit, aby byla dohledatelná a získávala návštěvnost. K tomu vám pomůže například dobře propracované SEO. Jak si správně sestavit obsah vaší internetové stránky tak, aby zaujala a prodávala, se dozvíte podrobněji v příštím článku série „Jak zvýšit své online prodeje.“

Shrnutí:

  • Komunikujte s vašimi zákazníky a aktivizujte je přes sociální sítě,
  • využívejte v marketingu emoce,
  • přizpůsobte vaši internetovou stránku všem uživatelům,
  • dbejte na přehlednost, rychlost a přístupnost stránky.

Pokud potřebujete poradit se zlepšením vaší internetové stránky nebo máte zájem o vytvoření nové stránky, která prodává, neváhejte nám napsat.

[1] https://www.oberlo.com/blog/mobile-usage-statistics