Jak zvýšit online prodeje? Část 4.
SEO optimalizace je široký pojem, který je v konečné fázi velmi jednoduchý. Jedná se o využití nastrojů, díky kterým se ze článku stane vrchol pyramidy pro vyhledávače.
V tomto článku se dozvíte, jak psát články, aby lidé z webu neodcházeli, ba naopak na webu zůstali, případně u vás nakoupili a zanechali zpětnou vazbu.
Pokud využíváte možnosti vyhledávání informací od Google, Seznam nebo Yahoo a dalších, pak vyhledáváte informace podle klíčových slov. Optimalizace pro vyhledávače (SEO) jsou praktiky, které zahrnují techniky, taktiky a nástroje, díky kterým se zvýší dohledatelnost webu a organická návštěvnost.
Hledáte například společnost, která vám vytvoří webové stránky za adekvátní cenu, ve vaší lokalitě. Nejspíš zadáte do vyhledávače „tvorba webových stránek Praha”, od vyhledávače očekáváte maximální výkon, a informace, které hledáte.
Zajisté jste se již setkali se situací, kdy jste otevřeli ve vyhledávači jeden z prvních odkazů, ale bohužel jste v zápětí web zavřeli, jelikož webová stránka nepřinesla odpovědi.
POZOR! Pokud lidé opětovně z webu odchází, vaše webová stránka je pro vyhledávače „odpad” a posouvají ji v žebříčku dolů.
Výběr témat a klíčových slov
Před psaním článku, si udělejte takzvanou „rešerši”. Zde si ujasníte, co od článku očekáváte, a kde budete informace vyhledávat.
Pomocí nástrojů, které naleznete přes vyhledávač, si můžete vytvořit analýzu klíčových slov. V analýze se vám zobrazí několik klíčových frází, které se shodují s vaším zadáním. V jednotlivých polích si můžete dále všimnout, jaká je hledanost jednotlivých frází.
Do textu neuvádějte klíčové slovo stokrát, ale mělo by být obsaženo v návaznosti na délce textu. Například, pokud máte text o délce 2 normostrany (dále NS) adekvátním počtem je:
- 1* v nadpisu;
- 1* v perexu;
- 1-2* umístění v H2, případně v H3;
- 1* umístění v meta description;
- 1* umístění v ALT atributu obrázku.
Délka článku
Čtenáře zajímá samotná kvalita informací, které mu předáváte. Proto se zaměřte jen na kompletní informace ale v žádném případě nepoužívejte omáčkový text. Pokud ve článku zdlouhavě kličkujete, je téměř stoprocentní jistota, že váš čtenář odejde! Vyhledávač vaši webovou stránku vzápětí vyhodnotí jako nekvalitní, a bude ji posouvat po příčkách dolů. To samozřejmě nechcete, proto uvádějte jen informace bez zbytečných slov okolo!
Kvalitní článek, který nese plnohodnotné informace, a je čtivý pro čtenáře, se pohybuje okolo 1-2NS. Pokud chcete publikovat článek o 5 NS, zkuste článek rozdělit do 2-3 částí. Čtenář bude mít důvod se vrátit a články budou lépe přehledné. Jsou témata, u kterých dané téma může obsáhnout i 2-4NS, týká se to především odborných nebo informačních textů, které je vhodné udržet v jediném článku pro kompletní obsah.
Čitelný článek
- Dodržujte hierarchii nadpisů – pro čtenáře může být zavádějící, pokud máte meta title (H1) na stejné úrovni jako nadpisy H2, popřípadě H3.
- Délka odstavců – nikdy by neměl být odstavec delší než pět řádků, pro čtenáře pak text působí nepřehledně.
- Nastavte si jasná pravidla
- Tykání nebo vykání;
- zkratky nebo nikoliv (je nevzhledné, pokud jednou napíšete tzv. a podruhé takzvané);
- dodržet i číselné značení, numericky nebo textově ale nikdy kombinace.
- Oživte text odrážkami, číslováním nebo grafickou tabulkou – článek je daleko přehlednější a pro čtenáře zábavnější.
- Ztučňujte důležitá slova – je dokázané, že většina populace nečte celý text. Čtenář si nejprve udělá přehled, přejetím očima po ztučnělých větách, aby věděl, zda se dočte informace, které hledá.
V tomto článku jsme vám představili pravidla, podle kterých funguje SEO optimalizace, a jak má vypadat článek přehledně a čitelně. V příštím článku vám představíme, jaké náležitosti by měl obsahovat článek před samotnou publikací.
Pokud vás cokoliv zajímá, neváhejte napsat, my vám veškeré dotazy zodpovíme, v co nejkratší době.