Sedm důvodů proč používat staging pro váš projekt ve WordPress

7 důvodů, proč používat staging pro váš projekt ve WordPress
» Sedm důvodů proč používat staging pro váš projekt ve WordPress

Co je WordPress staging?

Staging, neboli testovací vývojové prostředí je podobné produkčnímu, ve kterém můžete testovat nové funkce ve smyslu integračního testování a testování uživatelské přívětivosti UX. Jinak řečeno, jde o 1:1 kopii vaší reálné, produkční stránky, která je přístupná všem uživatelům. Na stagingu máte možnost aplikovat novinky v testovacím prostředí, aniž byste něco na reálné stránce viditelně pokazili. Našich 7 důvod proč staging používat je tak zároveň i 7 dobrých rad, jak si nepokazit projekt ve WordPress. 

1. Aktualizace jádra WordPress

Samotný WordPress se neustále vyvíjí a je proto vhodné sledovat jeho aktualizace. Ty se dělí do dvou skupin – major (hlavní) a minor (vedlejší). 

Hlavní aktualizace 

Jsou označovány jako X.Y a jsou dopředu plánované. Výhodou tak je, že si můžete předem přečíst, co nové funkce přinesou a připravit se ně.

Vedlejší aktualizace

Ty naopak častěji vychází neočekávaně a zaměřují se na opravu chyb či implementaci bezpečnostních záplat. Označovány jsou jako X.Y.Z.

Oba typy aktualizací mohou ve WordPress něco pokazit. Problémy mohou nastat se zpětnou kompatibilitou šablon, tém, pluginů nebo vašeho kódu, s mazáním/aktualizací knihoven třetích stran, anebo se může změnit chování Gutenberg bloků a podobně. Jsou všechny pluginy, šablony a témy, které používáte připraveny pro nové vydání jádra WordPress? Bohužel tím si nemůžeme být nikdy jistí. A přesně proto doporučujeme využívat staging. 

2. Aktualizace pluginů a šablon 

I když jsou hlavní aktualizace WordPress jádra dost předvídatelné a mají pevný rozpis, pro pluginy a šablony to platí zřídka. V praxi to znamená, že vás se středně velkým WordPress webem zastihne překvapivá aktualizace minimálně jednou za týden. Spousta placených pluginů navíc často nemá transparentní seznam změn, čímž se předpověď potencionálních chyb nebo konfliktů stává téměř nemožnou. Udržte si webovou stránku stabilní a aktualizujte ji proto vždy nejprve na stagingu.

3. Místo na otestování nových pluginů

Nový plugin je tu! Pojďme ho vyzkoušet a implementovat integraci sociálních médií. Hups. Zdá se, že tento krok způsobil nefunkčnost nahrávání obrázků a posledních deset tisíc článků nemá úvodní obrázek. Poznáváte se v této situaci? Ušetřete si další noc s opravováním chyb a testujte pluginy nejdříve na stagingu. 

Když Vám padne vaše živá stránka a Vy musíte celou noc opravovat chyby

4. Místo na testování aktualizací serverových aplikací

A máme pro vás další reality check. Běží vám web na PHP 5.6 a vy chcete vyzkoušet zrychlení na PHP 7.4? Jen to zkuste na reálném webu a možná se budete divit, kolik zpráv o závažných chybách vám dorazí. A co teprve ten dvouhodinový výpadek e-shopu, kvůli kterému váš klient ztratil několik tisíc korun. Co víc dodat, než dvakrát měř na stagingu a jednou řež. 

5. Místo pro testování vašeho kódu

Bude můj kód správně fungovat s kódem ostatních členů týmů? Nezapomeňte, že váš tým není jen ten interní, ale že zahrnuje také všechny vývojáře, kteří přispěli do jakékoli části webu (WordPress jádro, pluginy…). Před přesunutím vašeho kódu na jakékoli jiné prostředí byste ho měli vždy otestovat lokálně. Potřebujete ale, aby se na výsledek podíval i klient, projektový manažer nebo testovací tým? Anebo potřebujete funkcionalitu otestovat na běžných uživatelích? Ulehčete si práci i život a využijte na testování staging. 

6. Experimentujte s CMS

Každý nápad na větší změnu v CMS by měl být nejdříve vyzkoušen na stagingu. Z našich zkušeností vyplývá, že jakmile klienti uvidí své vynikající nápady v praxi na webu, často sami od sebe rychle změní názor. 

Používáte pro svůj frontend nějaký druh nástroje pro tvorbu stránek (page builder)? Ukázky (previews) jsou výbornou funkcí, ale většinou musíte vidět celý kontext včetně menu, změn v nastavení pluginů a podobně. V tomto případě se staging prostředí jeví jako velmi užitečné. Vyvarujte se tomu, aby vaši návštěvníci viděli přeskakující widgety a položky v menu a vyzkoušejte vše na stagingu.

7. Výstavní místo pro klienta

Přinést notebook do klientovy kanceláře, abyste mu ukázali nejnovější funkce, není v dnešní době zrovna nejefektivnější přístup. Ukažte klientovi nové funkce postupně na vámi vytvořeném stagingu a uvidíte sami, že se bude o dost lépe spát jak jemu, tak i vám. 

Když najdeme více chyb než naši zákazníci

Přesvědčili jsme vás, že staging má smysl? Paráda! Přečtěte si v dalším článku, jak staging prostředí vytvořit.

A pokud si nevíte rady, jak na tvorbu kvalitního webu, napište nám. Vytvoříme vám bezva web na míru tak, jak se má.