Proč je dobré mít v týmu obchodníka

Proč je dobré mít v týmu obchodníka

Dnes se zamyslíme nad otázkou: Proč je dobré mít v týmu obchodníka? Existují různé typy agentur. Některé obchodnici nebo obchodníka mají, jiné ne. Ty, co nemají, většinou tvrdí, že ji/ho nepotřebují. Opak je však pravdou. Každá společnost podnikající v on-line světě si dobrou obchodnici či dobrého obchodníka může dovolit, protože se sám zaplatí.

​Proč mít obchodníka, když není potřeba?

Jsou společnosti, které mi tvrdí, že u nich obchodník není potřeba. Že jim chodí spousta poptávek z jejich webu a oni je potom „nějak” zpracují.

Tyto názory jsou velmi krátkozraké a vím, že když si s lidmi z takové společnosti sednu a vysvětlím jim, proč tomu tak není, dají mi za pravdu. 

Dobrý obchodník je k nezaplacení a zařídí spoustu důležitých věcí týkajících se nejen obchodu, jako jsou mezilidské vztahy ve firmě, vztahy mezi klientem a majitelem společnosti, atd.

Z čeho ho zaplatím?

Toto je snad nejpoužívanější otázka při debatě o obchodníkovi. Dobrý obchodník většinou nechce pracovat jen za „paušál”, ale radši si vybere částečnou platbu paušálem, přičemž zajímavější pro něj je pracovat za provizi. Dobrý obchodník totiž ví, že jen začátek spolupráce je vždy složitý, ale po několika měsících může mít díky provizím velmi slušný plat, který v dobré společnosti nemá strop. Co to znamená pro společnost? Jediné. Domluvit se s obchodníkem, jak vysoká bude jeho provize v % a o ty následně zvedne svou hodinovou nebo úkolovou cenu. 10 % nikdo moc nepocítí, 20 % je velmi krásná odměna. 

Jak se pozná dobrý obchodník?

Dobrých obchodníků je jako šafránu. Stát se dobrým obchodníkem si člověk musí zasloužit svou pílí a tréninkem. Poznáte jej podle vystupování. Tento člověk je většinou extrovert a dobře se vám s ním hovoří. I když jej potkáte poprvé, máte pocit, že už jste se někde viděli a že je to váš dlouholetý známý. Každého bere jako partnera, ne jako soupeřícího, neboť ví, že jen z win-win spolupráce jsou dlouholeté pozitivní výsledky.

Čím to je? 

Pokud má nastudované obchodní dovednosti 1. řádu, pak určitě poznal, co jste za člověka a podle toho také tak s vámi hovoří. Dle typologie osobnosti dovede velmi rychle poznat váš charakter, a po pár větách ví, jak s vámi hovořit.

Ovšem pokud má nastudované obchodní dovednosti 2. řádu, nebojí se s vámi jednat, i když vznesete námitku, dotaz. Námitka nebo dotaz je pro něj „hozená rukavice”, kterou zvedne a využije ji. 

Dá to hodně práce se toto všechno naučit, ale pokud to ovládáte, jsou obchodní jednání jedna velká symfonie, která většinou končí spoluprací. Tedy za předpokladu, že klient nejde jen po ceně. 

Co je náplní práce obchodníka?

Dobrý obchodník se na práci nikdy moc neptá, protože si jí dovede zajistit sám. Když zrovna nehledá příležitosti na netu, tak telefonuje nebo odpovídá na poptávky, které vygeneroval váš dokonalý web. V okamžiku, kdy zacítí možnou příležitost, chytne ji za pačesy a nepustí. Pokud mu dáte dobré zázemí a zajímavé ohodnocení, vrátí vám to.

Dobrý obchodník ví, že nejen z akvizice jsou peníze. A proto udržuje neustále styk i s retenčními klienty formou pravidelných telefonátů, schůzek. Své retenční klienty informuje o novinkách ve světě on-line prostoru a vždy najde možnost, jak vylepšit i to, co je již velmi dobré. U akvizicí umí velmi dobře naslouchat potřebám klienta a následně mu ukázat možná řešení. Pokud nemá klient ve své představě jasno, je to právě obchodník, kdo vymyslí celou strategii a odliší klientův obchod od konkurence. Akvizičního klienta obslouží, jak nejlépe umí, a následně si jej přesune do retencí. Nikdy jen tak klienta neopustí a stará se o něj i několik let. 

Jak se stát dobrým obchodníkem?

Za sebe doporučuji tréninky obchodních dovedností od Petra Urbance anebo hledejte adekvátní tréninky někde v místě bydliště. Záleží, jakou formu preferujete. Najděte si někoho na stejné vlně a s ním se neustále pošťuchujte kupředu. Čtěte knížky zaměřené na prodej a procesy s ním spojené. Já osobně mám rád knihy od Roberta Kiyosakiho. Ovšem TOP je Největší obchodník na světě.

Pokud tě fascinuje práce s klienty a patříš do skupiny dobrých obchodníků, pak neváhej a rozšiř naše řady. Právě tebe hledáme.

Sdílej na:

Další články:

Nenechte si nic uniknout!

Přihlaste se k odebírání Newsletteru, ve kterém zasíláme nejzajímavější tipy pro úspěšné webové stránky.